Scopul dezbaterii este să realizăm un schimb de bune practici în vederea creșterii calității actului educational, prin punerea în evidență a ce anume a funcționat și ce nu în ultima perioadă, precum și a identificării unor pași următori. Știm că acest lucru este și mai dificil atunci când vine vorba de învățământul profesional și tehnic, astfel că pentru acest eveniment am invitat diferiți actori din domeniul educatiei ca să aflăm cele mai bune soluții pentru ca elevii să beneficieze în continuare de educație.
Învățământul Profesional și Tehnic a fost tratat, de-a lungul anului, ca o Cenușăreasă a sistemului educațional din România, deși are un rol esențial în dezvoltarea economică a țării, fapt reflectat și în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), la capitolul despre România Educată.
Pandemia a adâncit și mai mult deficiențele existente, dat fiind că pregătirea practică a elevilor a avut de suferit, fiind greu de gestionat în mediul on-line. În același timp, mare parte dintre elevii de la liceele tehnologice provin din medii vulnerabile, cu posibilități materiale reduse, astfel încât mulți dintre ei nu au avut acces la device-uri sau la Internet, ceea ce nu le-a permis participarea la orele online în condiții optime, iar sprijinul de la Minister a venit destul de târziu.
Ultimul an a pus în evidență importanța pregătirii practice a elevilor și a unei bune colaborări cu agenții economici. Treptat, a fost permisă revenirea elevilor la orele de instruire practică desfășurate față în față, fie în atelierele de la școală, fie la operatorii economici parteneri, ceea ce reprezintă un pas spre normalitate.
În cadrul acestei dezbateri, vom afla mai multe despre provocările IPT în timpul pandemiei și despre lecțiile învățate în această perioadă.