Politici Publice în Administrația Publică Locală – Curs Online

Shape Image One
Events Details Image
  • 11 iunie 2021 - 13 iunie 2021
  • Curs online, pe platforma ZOOM
  • 12:30 - 18:30
  • 11 iunie 2021 – 13 iunie 2021
  • Curs online, pe platforma ZOOM
  • Vineri: 16:30 – 20:30
  • Sambata: 12:30 – 18:00
  • Duminica: 12:30 – 18:00
Distribuie

Invata cum sa elaborezi politici publice de impact

Acest curs te “luminează” în doar trei zile cu toate elementele importante pentru administrația publică locală, fie că ești consilier, cetățean implicat, ONG-ist sau vechi în administrație. Cursul acoperă esențialul – constructia de politici publice la nivel local, elemente din Codul Administrativ, elemente financiare, circuitul de hârtii, instrumente speciale și tone de studii de caz din România dar nu numai. Ai toate elementele necesare să te descurci în hățișurile administrației dacă reușești să îți insușești elementele acestui curs!

Ba mai mult, pentru o investiție foarte modestă (220 de lei) ai 16-17 ore de training care cuprind atât esența unor cursuri de politici publice de la universități americane, prin Răzvan Orășanu, fost fellow Bloomberg,  cât și esența adusă de profesorul SNSPA Cristina Nicolescu, fost consilier municipal. 

Mulți dintre foștii noștri cursanți spun că nu înțelegeau înainte de a parcurge cursul mecanismele de bază ale administrației. Alții ne-au spus că înțelegeau doar anumite părți – de pildă cum să depui o petiție – dar nu înțelegeau ce se petrece “în spatele cortinei”, cum se luau efectiv deciziile. Au fost și foarte mulți care au luat-o de la zero, fiind foarte avansați în meseriile lor în companii, ONG-uri, dar având serioase lacune când vine vorba de înțelegerea administrației. Toți au avut de câștigat, toate recenziile sunt de 5 stele pentru acest curs.

Cursul este online, te poți alătura virtual din sufrageria ta. Durează un singur weekend. Însă cel mai important lucru este că se crează competențele de bază care permit apoi o structurare a politicilor publice în plan local – cursanții vor învăța cum să analizeze cauzele problemelor de politică publică, vor învăța să realizeze o hartă a actorilor interesați și vor învăța cum să găsească cea mai potrivită decizie de politică publică,  după construcția alternativelor.

Cum s-a nascut acest curs?

La fel cum se nasc lucrurile bune si simple, de la o nevoie punctuala. O nevoie acută.

Un grup de oameni noi în politica (alături de 2-3 mai vechi) si-au dorit sa gaseasca un curs despre administrația publică locală. Ideea era de maximum 2 weekend-uri în care oamenii să stea cu pixul în mână să învețe administrație pe pâine. Un astfel de curs – cu lucrurile de bază de care ai nevoie atunci când devii consilier local – nu există nicăieri altundeva, oricât ai căuta.

Există elemente de buget, administratie, management, sociologie, birocrație și circuitul documentelor. Există simulări, studii de caz Harvard, studii de caz din Romania și Europa.

PREZENTARE GENERALA A CURSULUI

Cursul acopera toate zonele semnificative, fundamentale care stau la temelia conceperii politicilor publice:

Contine intr-un cuvant cam tot ce este strict necesar pentru un consilier nou intr-o primarie, daca vrea sa fie performant.

Contine elemente de buget, elemente de administratie publica locala, o intelegere a comunitatii si a capitalului social, o intelegere a retelelor de sustinere, elemente privind intocmirea politicilor publice, eficienta in sectorul public si modele de succes – atat din Romania cat si din afara ei.

Cursul contine si o parte tacita de invatare, care nu se poate reproduce si nu se poate dobandi doar avand materialele de curs: studiile de caz Harvard (care accelereaza invatarea), jocurile de rol, prezentarea in fata celorlalti, lucrul in grupuri mai mici sau mai mari, simularea unei asfalatari.

Aș putea umple pagini și pagini din feedback-ul celor care au participat la acest curs – nu doar cele peste 20 de ediții din România, ci și edițiile cursului desfășurate în Albania, Macedonia, Bosnia Herzegovina, Ucraina, Serbia, Cehia si chiar Egipt.  În total, peste 300 de oameni au apreciat cursul și au dat ideea și altora de a se alătura. Întrucât nu am făcut niciodată publicitate pe Facebook sau în ziar cursului, foștii cursanți și-au trimis soți, cunoștiințe, prieteni, unori colegi de partid să vină alături de noi.
AGENDA CURS

ZIUA 1

30 de min introductive

Prezentare harta competențelor din sală. Cu ce așteptări venim la curs? (Definirea așteptărilor, omogenizarea grupului)

Output: Panelul 1 – Competențe , Panelul 2 – Așeteptări

1 h – Simulare asfaltare de strazi

Document 1 : Simularea unei asfaltări în orașul P.  – studiu de caz . Roluri

30 de min debrief simulare

Output: Panelul 1 – Valori și etică, Panelul 2 – Rețele, influență și networking Panelul 3 – Stakeholderi și analizarea lor

Pauză 10 min

– valori si etica   – 15 – 30 de minute

– Network relational și capital social – 30 de minute – studiere reading si mapare a stakeholderilor

Document 2: IBM – A Manager’s Guide to Choosing and Using Collaborative Networks

–  Stakeholders analysis 30 de min

Document 3: Analiza părților interesate

Harta stakeholderilor/ unde se pozitioneaza si care sunt centrele lor de interes

Output:  Desen propriu

8th Step Bardach  – 20 de min lecture, urmat de exerciții practice, în echipe

Document 4a: Handout în lb română

Document 4b: Probleme în definirea problemelor

Document 4c: Rezumat în engleză schematic (Powerpoint)

Exercițiu în echipe de câte 4 : problema de politica publică pusă în framework-ul lui Bardach

Pauza 10 min

Prezentări de probleme de poltici publice

Debriefing final / Q&A

Întrebări individuale, discuții individuale cu trainerul sau pe mici grupuri

ZIUA 2 – (Lector Cristina Nicolescu) Competențe/ Abilități esențiale pentru un consilier în administrația locală  

Elemente de administrație locală (Prezentare aprofundată)

Simulare în grupuri de 4-5 persoane a unei comisii tehnice a primăriei

Simulare ședință de consiliu local

Prânz

Redactarea unei hotarâri a consiliului local

Wrap-up – Discuție de concluzie pentru sintetizarea punctelor principale de invățare

ZIUA 3

(40 de minute fixare ziua a doua – notiuni)

Joc de rol colectiv

Gherilă birocratică internă. Canale informale și instituționale, dialog intern

Document 5 Caz Harvard (7 letters case)

Exercițiu – Briefing role play joc cu ștampila

Debriefing în grup

Care este legătura dinamică între birocrația internă

Bugetare internă și surse de finanțare. Câteva cuvinte despre bugetare participativă

Document 6 – Kalamazoo case (Harvard)

Exercițiu bugetar în echipă și debriefing rapid

Bardach – lucru in echipe pe 1h 30 / subiect (echipe variabile pe majoritatea capitolelor importante din strategia de dezvoltare locala a orasului P.)

Document 7 (Studiu de caz Harvard) – Michelle Rhee și sistemul de educație din Washington D.C.

Cazul Michelle Rhee – pericolele pentru un reformator radical. Indicatori de măsurare a progresului și de folosire a datelor

Cristina Nicolescu  – Elemente introductive, limitele competentelor, cine ce face

Întrebări individuale sau pe grupuri mici, discuții de final

Wrap-up

Ce ma motiveaza?

Din 2005 cand am revenit in Romania mi-am dedicat o mare parte din activitate unui subiect unic – imbunatatirea politicilor publice din Romania. Acest curs vine ca o incununare a acestor cautari care dureaza de 13 ani, deja – vreau sa dedic energie, investitii si resurse pentru a petrece timp impreuna cu oameni pasionati de acelasi subiect.

Imbunatatirea politicilor publice economice a fost tema concreta oriunde am fost. Fie ca a fost vorba de “camera motoarelor” in Guvernul Romaniei, unde am condus Departamentul Economic al Cancelariei Primului Ministru, sau de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, unde am condus o institutie care avea in acea vreme 500 de salariati, sau de Consiliul Concurentei, unde am introdus ideea de bugetare pe proiecte.

Am scris si un manual de politici publice in educatie, pe care il puteti gasi aici, am scris studii pentru Banca Mondiala si un raport de cercetare pentru The Economist Intelligence Unit, aici, am scris o teza in domeniul energiei la Harvard. Toate din dorinta de a imbunatati politicile publice.

Insasi Asociatia Tine de Noi are drept scop imbunatatirea politicilor publice in Romania – fie ca e vorba de conferintele noastre publice, de documentele de politica publica in domeniul educatiei sau energiei, de propunerile noastre pentru modificari legislative.

Vezi testimoniale ale unor absolvenți ai cursului:

Soluții pentru problemele comunității avem cu toții, dar așezate pe hârtie, folosind instrumentele din acest curs, soluțiile pot fi adaptate și chiar poți găsi și ponturi care să te ajute și la promovarea și acceptarea ideii de către public. Trainerii știu despre ce vorbesc pentru că au experiență, iar cadrul de lucru este unul dinamic în care înveți făcând. Felicitări organizatorilor!

Mihai Botez
Deputat - Parlamentul României

Am învățat într-un weekend foarte multe principii de funcționare ale administrației, acum știu exact cum să pun problema și ce legi să consult.

Cursant Ilfov

Am învățat cum să folosesc mecanismele juridice pentru a putea pune presiune pe autorități.

Cursant Voluntari

Am învățat cum să verific rapid esența unor documente de sute și sute de pagini, create stufos astfel încât să facă totul complicat.

Cursant Bacău

Am învățat ce întrebări să pun astfel încât să observ dacă au fost îndeplinite toate cerințele legale pentru semnarea unor contracte, cum să mă păzesc de aranjamente.

Cursant Popești-Leordeni

TRAINERI

RAZVAN ORASANU

Președintele Asociației „Ține de Noi”, Master în Public Policy la Harvard Kennedy School (2018), Kokkalis Fellow la Harvard University – John F. Kennedy School of Government (2012), Consultant local pentru Banca Mondiala (2010), director de cabinet al Presedintelui Consililul Concurentei (2009), absolvent al cursului Financial Programming and Policies – Fondul Monetar International (2009), Consilier de Stat al Primului Ministru pe probleme economice (2005 si 2007-2009) si Presedinte AVAS (2006). Absolvent London School of Economics, Joint Vienna Institute si al Cursului Executive Harvard Kokkalis (Atena-2006). Autor a peste 400 de articole in domeniul economic si al politicilor publice – in Ziarul Financiar, Capital, Money Express, Evenimentul Zilei si Contributors.ro.

Lect. univ. dr. Nicolescu Cristina Elena

Lect. univ. dr. Nicolescu Cristina Elena este cadru didactic titular în cadrul Facultăţii de Administraţie Publică – Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, desfășurând activităţi de predare și seminarizare în domeniul ştiinţelor administrative: politici publice, politici publice sectoriale, analiza politicilor publice, politici publice comparate, management strategic etc. Dublu licențiată în științe administrative (2007) și fizică (1994).

Autoare şi co-autoare a numeroase lucrări ştiinţifice publicate la reviste şi edituri din ţară (recunoscute CNCSIS) şi din străinătate cu o participare activă la conferinţe şi seminarii naţionale şi internaţionale organizate de NISPAcee, IISA-EGPA, SNSPA-FAP etc.

Sunt incluse:

  • Accesul la curs si la exercitiile si dezbaterile din cadrul acestuia

  • Indrumarea trainerului pe tot parcursul evenimentului

  • Suportul de curs si materialele aferente, in format electronic

  • Diploma de participare eliberata de Asociația “Ține de Noi”

  • O sesiune de feedback prin email, optionala pentru fiecare cursant, in vederea aplicarii tehnicilor invatare la curs si rezolvarea problemelor intampinate pe parcurs

VREI SĂ VENIM ÎN ORGANIZAȚIA TA?

Cursul poate fi organizat în organizația ta și poate fi adaptat nevoilor organizației atunci când numărul de persoane este minim 10.

Pentru informații suplimentare trimiteți un email la adresa office@tinedenoi.ro sau sunați la telefon 0740 303 073

  • Pret: 220.00 lei
  • Locuri disponibile: 40
  • Locuri ocupate: 8
Inscriere

Pentru a te inscrie la curs trebui sa te logezi.

Plățile se pot efectua

  • online, în contul RO25BRDE445SV72996034450, al Asociației “Ține de Noi”, în urma emiterii facturii de către noi
  • sau prin depunere de numerar la orice sucursala BRD.

IMPORTANT! Va rugam sa achitati doar dupa ce ati creat un cont de utilizator si ati efectuat inscrierea prin intermediul formularului de inscriere

Plățile NU se pot efectua cash! NU putem primi cash în ziua cursului.

Pentru emiterea facturii vă rugăm să ne furnizați datele de facturare (în cazul facturării pe firmă) sau datele dvs (CNP și adresă), în cazul facturării pe persoană fizică, trasmițând un email pe adresa: office@tinedenoi.ro, în care specificați în cadrul cărui curs doriți să vă înscrieți.