This event has expired
- 10 iunie 2022 - 12 iunie 2022
- Curs online, pe platforma ZOOM
- 12:30 - 18:30
- 10 iunie 2022 – 12 iunie 2022 2021
- Curs online, pe platforma ZOOM
- Vineri: 16:30 – 20:30
- Sambata: 12:30 – 18:00
- Duminica: 12:30 – 18:00
Invata cum sa elaborezi politici publice de impact
Acest curs te “luminează” în doar trei zile cu toate elementele importante pentru administrația publică locală, fie că ești consilier, cetățean implicat, ONG-ist sau om cu vechime în administrație.
Cursul este online, te poți alătura virtual din sufrageria ta, și durează un singur weekend. El acoperă toate zonele semnificative, care stau la temelia conceperii politicilor publice.
Ce cuprinde cursul de Politici Publice în Administrația Publică Locală
Partea teoretică
- Elemente de buget
- Elemente de administrație publică locală
- înțelegere a comunității și a capitalului social
- înțelegere a rețelelor de susținere
- Elemente privind întocmirea politicilor publice
- Eficiența în sectorul public și modele de succes – atât din România, cât și din afara ei.
Partea practică
- Studii de caz Harvard (care accelerează învățarea)
- Jocuri de rol
- Prezentare în fața colegilor de curs
- Lucru în echipe mai mici sau mai mari
- Simularea unei asfaltări
Vei învăța la curs
- Construcția de politici publice la nivel local – de la A la Z
- Elemente din Codul Administrativ
- Elemente financiare
- Circuitul de hârtii
- Instrumente speciale
- Tone de exemple de succes
Vei fi capabil să structurezi politici publice în plan local
- Să analizezi cauzele problemelor de politică publică
- Să realizezi o hartă a actorilor interesați
- Să găsești cea mai potrivită decizie de politică publică, după construcția alternativelor
Cum s-a născut cursul de Politici Publice în Administrația Publică Locală
Cursul s-a născut la fel cum se nasc lucrurile bune și simple, de la o nevoie punctuală, o nevoie acută.
Un grup de oameni noi în politică (alături de 2-3 mai vechi) și-au dorit să găsească un curs despre administrația publică locală. Ideea era de maximum 2 weekend-uri, în care oamenii să stea cu pixul în mână și să învețe administrație “pe pâine”.
Astfel, acest curs vine ca o încununare a căutărilor ce durează deja de 13 ani – vrem să dedicăm energie, investiții și resurse pentru a petrece timp împreună cu oameni pasionați de același subiect.
Un astfel de curs – cu toate lucrurile de bază de care ai nevoie atunci când devii consilier local – nu există nicăieri altundeva, oricât ai căuta.
Însăși Asociația “Ține de Noi” are drept scop îmbunătățirea politicilor publice în România – fie că e vorba de conferințele noastre publice, de documentele de politică publică în domeniul educației sau energiei, de propunerile noastre pentru modificări legislative.
PREZENTARE GENERALA A CURSULUI
Cursul acopera toate zonele semnificative, fundamentale care stau la temelia conceperii politicilor publice:
Contine intr-un cuvant cam tot ce este strict necesar pentru un consilier nou intr-o primarie, daca vrea sa fie performant.
Contine elemente de buget, elemente de administratie publica locala, o intelegere a comunitatii si a capitalului social, o intelegere a retelelor de sustinere, elemente privind intocmirea politicilor publice, eficienta in sectorul public si modele de succes – atat din Romania cat si din afara ei.
Cursul contine si o parte tacita de invatare, care nu se poate reproduce si nu se poate dobandi doar avand materialele de curs: studiile de caz Harvard (care accelereaza invatarea), jocurile de rol, prezentarea in fata celorlalti, lucrul in grupuri mai mici sau mai mari, simularea unei asfalatari.
ZIUA 1
30 de min introductive
Prezentare harta competențelor din sală. Cu ce așteptări venim la curs? (Definirea așteptărilor, omogenizarea grupului)
Output: Panelul 1 – Competențe , Panelul 2 – Așeteptări
1 h – Simulare asfaltare de strazi
Document 1 : Simularea unei asfaltări în orașul P. – studiu de caz . Roluri
30 de min debrief simulare
Output: Panelul 1 – Valori și etică, Panelul 2 – Rețele, influență și networking Panelul 3 – Stakeholderi și analizarea lor
Pauză 10 min
– valori si etica – 15 – 30 de minute
– Network relational și capital social – 30 de minute – studiere reading si mapare a stakeholderilor
Document 2: IBM – A Manager’s Guide to Choosing and Using Collaborative Networks
– Stakeholders analysis 30 de min
Document 3: Analiza părților interesate
Harta stakeholderilor/ unde se pozitioneaza si care sunt centrele lor de interes
Output: Desen propriu
8th Step Bardach – 20 de min lecture, urmat de exerciții practice, în echipe
Document 4a: Handout în lb română
Document 4b: Probleme în definirea problemelor
Document 4c: Rezumat în engleză schematic (Powerpoint)
Exercițiu în echipe de câte 4 : problema de politica publică pusă în framework-ul lui Bardach
Pauza 10 min
Prezentări de probleme de poltici publice
Debriefing final / Q&A
Întrebări individuale, discuții individuale cu trainerul sau pe mici grupuri
ZIUA 2 – (Lector Cristina Nicolescu) Competențe/ Abilități esențiale pentru un consilier în administrația locală
Elemente de administrație locală (Prezentare aprofundată)
Simulare în grupuri de 4-5 persoane a unei comisii tehnice a primăriei
Simulare ședință de consiliu local
Prânz
Redactarea unei hotarâri a consiliului local
Wrap-up – Discuție de concluzie pentru sintetizarea punctelor principale de invățare
ZIUA 3
(40 de minute fixare ziua a doua – notiuni)
Joc de rol colectiv
Gherilă birocratică internă. Canale informale și instituționale, dialog intern
Document 5 Caz Harvard (7 letters case)
Exercițiu – Briefing role play joc cu ștampila
Debriefing în grup
Care este legătura dinamică între birocrația internă
Bugetare internă și surse de finanțare. Câteva cuvinte despre bugetare participativă
Document 6 – Kalamazoo case (Harvard)
Exercițiu bugetar în echipă și debriefing rapid
Bardach – lucru in echipe pe 1h 30 / subiect (echipe variabile pe majoritatea capitolelor importante din strategia de dezvoltare locala a orasului P.)
Document 7 (Studiu de caz Harvard) – Michelle Rhee și sistemul de educație din Washington D.C.
Cazul Michelle Rhee – pericolele pentru un reformator radical. Indicatori de măsurare a progresului și de folosire a datelor
Cristina Nicolescu – Elemente introductive, limitele competentelor, cine ce face
Întrebări individuale sau pe grupuri mici, discuții de final
Wrap-up
Ce ma motiveaza?
Din 2005 cand am revenit in Romania mi-am dedicat o mare parte din activitate unui subiect unic – imbunatatirea politicilor publice din Romania. Acest curs vine ca o incununare a acestor cautari care dureaza de 13 ani, deja – vreau sa dedic energie, investitii si resurse pentru a petrece timp impreuna cu oameni pasionati de acelasi subiect.
Imbunatatirea politicilor publice economice a fost tema concreta oriunde am fost. Fie ca a fost vorba de “camera motoarelor” in Guvernul Romaniei, unde am condus Departamentul Economic al Cancelariei Primului Ministru, sau de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, unde am condus o institutie care avea in acea vreme 500 de salariati, sau de Consiliul Concurentei, unde am introdus ideea de bugetare pe proiecte.
Am scris si un manual de politici publice in educatie, pe care il puteti gasi aici, am scris studii pentru Banca Mondiala si un raport de cercetare pentru The Economist Intelligence Unit, aici, am scris o teza in domeniul energiei la Harvard. Toate din dorinta de a imbunatati politicile publice.
Insasi Asociatia Tine de Noi are drept scop imbunatatirea politicilor publice in Romania – fie ca e vorba de conferintele noastre publice, de documentele de politica publica in domeniul educatiei sau energiei, de propunerile noastre pentru modificari legislative.
Vezi testimoniale ale unor absolvenți ai cursului:
Soluții pentru problemele comunității avem cu toții, dar așezate pe hârtie, folosind instrumentele din acest curs, soluțiile pot fi adaptate și chiar poți găsi și ponturi care să te ajute și la promovarea și acceptarea ideii de către public. Trainerii știu despre ce vorbesc pentru că au experiență, iar cadrul de lucru este unul dinamic în care înveți făcând. Felicitări organizatorilor!
Mihai Botez
Deputat - Parlamentul României
Am învățat într-un weekend foarte multe principii de funcționare ale administrației, acum știu exact cum să pun problema și ce legi să consult.
Cursant Ilfov
Am învățat cum să folosesc mecanismele juridice pentru a putea pune presiune pe autorități.
Cursant Voluntari
Am învățat cum să verific rapid esența unor documente de sute și sute de pagini, create stufos astfel încât să facă totul complicat.
Cursant Bacău
Am învățat ce întrebări să pun astfel încât să observ dacă au fost îndeplinite toate cerințele legale pentru semnarea unor contracte, cum să mă păzesc de aranjamente.
Cursant Popești-Leordeni
TRAINERI
RAZVAN ORASANU
Președintele Asociației „Ține de Noi”, Master în Public Policy la Harvard Kennedy School (2018), Kokkalis Fellow la Harvard University – John F. Kennedy School of Government (2012), Consultant local pentru Banca Mondiala (2010), director de cabinet al Presedintelui Consililul Concurentei (2009), absolvent al cursului Financial Programming and Policies – Fondul Monetar International (2009), Consilier de Stat al Primului Ministru pe probleme economice (2005 si 2007-2009) si Presedinte AVAS (2006). Absolvent London School of Economics, Joint Vienna Institute si al Cursului Executive Harvard Kokkalis (Atena-2006). Autor a peste 400 de articole in domeniul economic si al politicilor publice – in Ziarul Financiar, Capital, Money Express, Evenimentul Zilei si Contributors.ro.
Lect. univ. dr. Nicolescu Cristina Elena
Lect. univ. dr. Nicolescu Cristina Elena este cadru didactic titular în cadrul Facultăţii de Administraţie Publică – Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, desfășurând activităţi de predare și seminarizare în domeniul ştiinţelor administrative: politici publice, politici publice sectoriale, analiza politicilor publice, politici publice comparate, management strategic etc. Dublu licențiată în științe administrative (2007) și fizică (1994).
Autoare şi co-autoare a numeroase lucrări ştiinţifice publicate la reviste şi edituri din ţară (recunoscute CNCSIS) şi din străinătate cu o participare activă la conferinţe şi seminarii naţionale şi internaţionale organizate de NISPAcee, IISA-EGPA, SNSPA-FAP etc.
Sunt incluse:
-
Accesul la curs si la exercitiile si dezbaterile din cadrul acestuia
-
Indrumarea trainerului pe tot parcursul evenimentului
-
Suportul de curs si materialele aferente, in format electronic
-
Diploma de participare eliberata de Asociația “Ține de Noi”
-
O sesiune de feedback prin email, optionala pentru fiecare cursant, in vederea aplicarii tehnicilor invatare la curs si rezolvarea problemelor intampinate pe parcurs
VREI SĂ VENIM ÎN ORGANIZAȚIA TA?
Cursul poate fi organizat în organizația ta și poate fi adaptat nevoilor organizației atunci când numărul de persoane este minim 10.
Pentru informații suplimentare trimiteți un email la adresa office@tinedenoi.ro sau sunați la telefon 0740 303 073
- Pret: 220.00 lei
- Locuri disponibile: 40
- Locuri ocupate: 1
Acest curs s-a incheiat
Plățile se pot efectua
- online, în contul RO25BRDE445SV72996034450, al Asociației “Ține de Noi”, în urma emiterii facturii de către noi
- sau prin depunere de numerar la orice sucursala BRD.
IMPORTANT! Va rugam sa achitati doar dupa ce ati creat un cont de utilizator si ati efectuat inscrierea prin intermediul formularului de inscriere
Plățile NU se pot efectua cash! NU putem primi cash în ziua cursului.
Pentru emiterea facturii vă rugăm să ne furnizați datele de facturare (în cazul facturării pe firmă) sau datele dvs (CNP și adresă), în cazul facturării pe persoană fizică, trasmițând un email pe adresa: office@tinedenoi.ro, în care specificați în cadrul cărui curs doriți să vă înscrieți.